מקדולנדס :
הלוגו נולד כידוע מהאות הראשונה של
מקדולנדס, שם המשפחה של המקימים. מה שאנשים כנראה לא יודעים זה שבשנות ה-60
מקדולנדס רצו להחליף את הלוגו, אבל המעצב שלהם התעקש להשאיר אותו כמו שהוא, כיון
שהלקוחות כבר התרגלו וזיהו את הלוגו לפי צורתו הנוכחית, המזכירה זוג שדיים עסיסיים.
כפי שאתם רואים הטיעון שלו שכנע אותם וכיום זה אחד מהלוגואים הכי מוכרים בעולם.
אפל :
התפוח של אפל מייצג את התפוח של אדם וחוה.
ביס אחד ממנו ייתן לכם את כל הידע בעולם וזה בדיוק מה שמייצגת אפל.
נייקי :
המותג קרוי על שם אלת הניצחון היוונית,
נייקי. לוגו המותג אמור לסמל את יכולת התעופה של האלה.
קוקה קולה :
המותג נקרא על שם עלי הקוקה ואגוזי הקולה,
שהם חלק ממרכיבי הטעם במשקה. המייסד, ג'ון ס. פמברטון, שינה את ה-K של אגוז הקולה ל-C
כדי שהשם ייראה טוב יותר.
הארלי דיווידסון :
הארלי הוא תופעה וסמל יותר מאשר מנוע או
גלגלים, הוא שם נרדף לתרבות ופולחן סמל מובהק לחופש ולפילוסופיית החיים.
סיסמא אופיינית אחת מיני רבות המוטבעת על
חולצותיהם ובכתובות הקעקוע שלהם מתמצת את הרעיון כולו –
"הארלי
דיווידסון: אם אני צריך להסביר - לא תבין".
במבה :
התינוק של במבה , דמות מותג שמייצגת את
החטיף שאותה פיתח האנימטור גיל אלקבץ יחד עם "אולפני אנימה" וחברת
הפרסום אריאלי. מאז שהוצגה דמותו, הוא
הופיע בכל פעילות פרסומית של המוצר, והוא אף מופיע על האריזות של חלק ממוצרי במבה.
במהלך השנים הוצגה הדמות במעל ל-15 סרטים, בהם סרטי תדמית וסרטי מבצעים.
ארומה :
את העסק הקימו האחים מהלוואה של 70 אלף
שקל שלקחו מאמם, ברברה. האח יריב חזר מניו יורק, שם לטענתו גילה את עולם הטייק
אוויי וסהר היה חייל משוחרר. בראיון לידיעות אחרונות, סיפרו האחים כי בהתחלה חשבו
על הקמת רשת חומוסיות, אך לבסוף בחרו בקפה. הסמל של העסק מוכר בעיקר ע"י כתב
לבן בו רשום "ארומה" על פני ריבוע שחור.
קסטרו :
בשנת 1933 עלה לישראל מייסד החברה אהרון
קסטרו ז"ל עם משפחתו מיוון. האם, אנינה, בוגרת בית הספר לאופנה ביוון, הקימה
עם הגעתם לארץ "סלון לשמלות" בדירתם ברחוב הרצל בתל אביב. עם שחרורו
מצה"ל החליט אהרון לפתוח עם אמו חנות בפינת הרחובות אלנבי ורמב"ם בתל
אביב. לחנות קרא "נינה" על שם אמו, אך בהמשך שינה את שם העסק לקסטרו.
העסק מוכר בעקבות הסמל שלו שמאופיין ע"י פס אדום על מוצריהם.
יס :
החברה הוקמה בשנת 1998 בעידוד שרת
התקשורת, לימור לבנת, שסברה כי חברת טלוויזיה נוספת תעורר תחרות את שוק הטלוויזיה
הרב-ערוצית שנשלט כמונופול על ידי חברות הכבלים מאז תחילת שנות ה-90 של המאה ה-20.
היא החלה לפעול ב-28 ביולי 2000. החברה מאופיינת ע"י סמלה בו רשום בלועזית "כן"
– .yes
אפל :
המותג בו בחרתי הוא חברת אפל, יצרנית בין
הגדולות בעולם (אם לא הגדולה בעולם) לייצור טלפונים, מחשבים, אייפדים וכו'...
כפי שציינתי למעלה התפוח של אפל מייצג את
התפוח של אדם וחוה. ביס אחד ממנו ייתן לכם את כל הידע בעולם וזה בדיוק מה שמייצגת
אפל. אך לי יש דעות חלוקות כלפי אפל וזה מתבטא בכמה היבטים – אני לא חושב שצריך
לשלם מחיר מופרך כל כך על טלפון ולא משנה איזה חברה הוא. בנוסף על אף הבטחת אפל
לספק לך כצרכן את כל המידע אליו אתה זקוק אינו מדויק כל כך משום שהחברה מעניקה לך
אפליקציות שחלקן חינמיות אך חלקן נמצאות בטלפון אך השימוש בהם עולה כסף – מה שנוגד
את ההבטחה של אפל. לסיכום אני לא חושב שיש לקנות טלפון במחיר כה יקר אשר לא מעניק
לך את כל הפונקציות שהובטחו לך תחילה.
מעמדה של אפל לעומת חברות אחרות :
אפל תמיד הייתה החברה הרווחית ביותר בשוק
המובייל, בשנת 2015 השיקה החברה את האייפון 6 והאייפון 6 פלוס ניתן להגיד כי ההשקה
של טלפונים אלו הייתה מוצלחת למדי וביצרה את מעמדה משמעותית. לפי נתוני חברת
קאנקורד, 92% מכל רווחי תעשיית הסמארטפונים ברבעון הראשון הגיעו לכיסה של אפל. החברה
מקפידה למכור מכשירים יקרים במיוחד בשולי רווח גבוהים, בעוד כמעט כל יתר היצרניות
פועלות בהפסד או ללא רווחים. חשוב לציין כי בעלי אייפון נוהגים להו
ציא יותר כסף על
אפליקציות ומדיה.
חברת המחקר IDC קבעה כי המכשיר הנמכר ביותר בשוק הסמארטפונים הישראלי הוא אייפון.
לפי מחקר שערכה החברה, 30.5% מהסמארטפונים שנמכרו בישראל ברבעון הרביעי של 2015
היו של חברת אפל - נתון גבוה גם בקנה מידה בינלאומי.
לסמסונג, לעומת זאת, נתח שוק נמוך יחסית
להיסטוריית המכירות של החברה בישראל, עם 27.3% מהמכירות, ודווקא LG, המתחרה הקוריאנית, רשמה נתח שוק גבוה מאי-פעם בישראל - 23.6%.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה